loading...

مسجد النبی(ص) ولنجک

به نام آفریدگاری که بخشایش و رحمانیتش عام و مهربانی و رحیمیتش خاص است

بازدید : 355
جمعه 29 آبان 1399 زمان : 9:38

شش حقیقت درباره کووید 19 (مریم مرادیان نیری):کووید– 19 همه‌ی دنیا را گرفته و حالا دانشمندان و پزشکان نسبت به ده ماه گذشته، چیزهای خیلی بیشتری در مورد این ویروس و بیماری می‌دانند و خیلی از باورها و اطلاعات نادرست در مورد نحوه‌ی انتقال و درمان کووید – 19 رد شده‌اند.عامل شیوع ویروس کرونا بیشتر به اجتماعات تعلق داردهر چند زیاد می‌شنویم که افراد، ویروس کرونا را از طریق حضور در اجتماعات بزرگ گرفته‌اند، اما واقعیت این است که این ویروس می‌تواند از طریق یک جمع کوچک نیز منتقل شود.ماسک زدن، سیستم ایمنی‌تان را ضعیف نمی‌کند:مدتی این باور منتشر شده بود که همیشه ماسک زدن باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شود و همین باعث می‌شود مستعد ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا و کووید – 19 شویم؛ اما دانشمندان می‌گویند چنین ادعایی صحت ندارد-.این بیشتر تست دادن نیست که تعداد موارد ابتلا را بالاتر می‌برد.-چیزی به اسم تجمع و دورهمی‌بدون خطر وجود ندارد.-اگر حالتان بهتر شود باز هم می‌توانید ناقل باشید

مصرف سبزی خوردن همراه با غذا نه تنها از چاقی پیشگیری کرده و جذب ویتامین را افزایش می‌دهد بلکه با دارا بودن ویتامین‌های مغذی برای پوست مانع چروک شدن آن می‌شود. حکیم باشی

بدون دارو بیماریتون رو درمان کنید:اگر عصبی هستید مویز بخورید.اگر سنگ کلیه دارید، آب را در کوزه تصفیه کنید. و آب ترب پخته بخورید.اگر فشار خونتان بالاست، چیزهای ترش بخورید.اگر مشکل معده دارید، آویشن(دم کرده) و انار بخورید.

ویتامین A موجب چربی سوزی در سرما می‌شود:مطالعه اخیر نشان می‌دهد دمای سرد محیط باعث افزایش سطح ویتامین A در انسان و موش می‌شود.به گفته محققان دانشگاه وین، این شرایط کمک می‌کند تا بافت چربی سفید "بد" به بافت چربی قهوه‌ای "خوب" تبدیل شود که باعث تحریک چربی سوزی و تولید گرما می‌شود.این تبدیل چربی معمولاً با افزایش مصرف انرژی همراه است و از اینرو شیوه امیدبخشی در توسعه شیوه‌های درمانی جدید چاقی خواهد بود.

هرچند وقت یک‌بار باید ملحفه‌ها را بشوییم؟(زینب حکیمی):سلول‌های پوستی، روزانه از بدن جدا شده و روی ملحفه‌ها جای می‌گیرند و می‌توانند سبب رشد باکتری‌ها و مایت‌های خاص شوند. این جمع شدن روز به روز اجرام و موجودات ریز می‌تواند شانس ابتلا به عفونت را در شما بالا ببرد، به ویژه اگر سابقه بیماری پوست و یا جراحات و یا زخم‌های مزمن دارید. این حالت حتی می‌تواند بر تنفس شما نیز اثر بگذارد.بنابراین، حالا که متوجه شدید چه قدر ممکن است مشکل‌زا باشد، در اینجا درباره همه آنچه باید در مورد تمیز نگه داشتن محل خوابتان بدانید، خواهیم گفت:به گفته استاد بالینی میکروب‌شناسی و آسیب‌شناسی: حداقل باید هفته‌ای یک‌بار ملحفه‌های خود را تمیز کنید.شست‌وشوی ملحفه‌ها لزوماً آکنه پوستی شما را رفع نمی‌کند، اما می‌تواند بر تعدادی از بیماری‌های پوستی که ممکن است در اثر عدم رعایت بهداشت یا سابقه قبلی ایجاد شود، تأثیر بگذارد. برخی از این مشکلات شامل اگزما، بریدگی و زخم است. لکه‌های خشک، فلس مانند، خارش‌دار یا گوشت تحریک شده در معرض خطر ابتلا به عفونت است، به این معنا که ممکن است شما علاوه بر عفونت اولیه به یک عفونت ثانویه نیز مبتلا شوید که می‌تواند یک عفونت باکتریایی یا یک ویروس مانند هرپس باشد.مطمئناً! اگر شب زیاد عرق می‌کنید، باید بیش از دیگران، ملحفه‌های خود را تعویض کنید. همین مورد برای افرادی که در خواب آبریزش دهان دارند، از مواد آرایشی یا مرطوب کننده‌های سنگین در هنگام خواب استفاده می‌کنند، صدق می‌کند. همچنین بهتر است کسانی که به اختلالات شبانه که موجب خاراندن پوست می‌شود، دچار هستند، ملحفه‌های خود را به دفعات بیشتری در هفته، تعویض کنند.
مروری بر خواص کره بادام درختی(زینب حکیمی):کره بادام درختی برای سلامتی مفید است؛ اما مثل سایر خوراکی‌ها، باید حواستان به مقدار مصرف در هر وعده و آنچه همراه این کره مصرف می‌کنید، باشد.کره بادام درختی شامل تعادل خوبی از چربی‌های غیراشباع تک حلقه و چند حلقه، که چربی‌های سالمی‌هستند، می‌باشد. طبق مطالعه‌ای که در سال 2019 منتشر شد، این چربی‌ها به کاهش موارد بیماری قلبی عروقی با کمک به کاهش فشارخون و کلسترول، کمک می‌کنند.نتایج بیشتر مطالعات اخیر همچنین نشان داد که کره بادام درختی ممکن است به افراد کمک کند تا قند خون و حتی وزن خود را کنترل کنند، که برای داشتن قلبی سالم، ضروری است.ممکن است برخی افراد به کره بادام درختی به عنوان هم‌خانواده نه چندان جذاب کره بادام زمینی نگاه کنند، اما به گفته متخصصین، کره بادام درختی فواید سلامتی بیشتری از کره بادام زمینی دارد.
کره بادام درختی منبعی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مقدار نسبتاً خوبی از چربی‌های سالم است. اگر ما کره بادام زمینی و کره بادام درختی را در کنار هم مقایسه کنیم، کره بادام درختی، به علت وجود فیبرها، ویتامین‌ها و مواد معدنی، میزان بیشتری از مواد مغذی نسبت به کره بادام زمینی دارد.
فواید گرد هسته خرما :گرد هسته خرما در باز کرن عروق و رگهای قلب و دیگر نقاط بدن معجزه می‌کند.

چه غذاهایی کمردرد را بدتر می‌کند؟:به طور کلی غذاهایی که حالت خام و خمیری دارند همچون ماکارونی، پاستا، لازانیا، آش رشته‌دار، سیب زمینی، سوپ خامه‌دار و خوردن خمیر داخل نان نیز به افرادی که دارای کمردرد هستند توصیه نمی‌شود چراکه سبب تشدید کمردرد در این افراد می‌شود.


برچسب‌ها: سلامتی
قوی شده ام...
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی