loading...

مسجد النبی(ص) ولنجک

به نام آفریدگاری که بخشایش و رحمانیتش عام و مهربانی و رحیمیتش خاص است

بازدید : 349
دوشنبه 20 مهر 1399 زمان : 7:38

توصیه‌های مهم برای کسانی که به تازگی پدر شده‌اند(هدی سادات پاکنهاد):پدر شدن یکی از شیرین‌ترین و جذاب‌ترین اتفاقاتی است که مردان تجربه می‌کنند؛ اتفاق شیرینی که ممکن است با کمی‌ترس و نگرانی از پذیرش مسئولیت‌های جدید همراه باشد علاوه‌براین، این استرس و اضطراب‌ها ممکن است بر سلامت ازدواج شما تأثیر بگذارد و زندگی شما را دچار لغزش کند؛ بنابراین برای تقویت پیوند عاطفی با نوزاد و جلوگیری از سرد شدن روابط زناشویی، توصیه‌های زیر را جدی بگیرید.
رابطه فوق‌العاده نزدیک مادر و نوزاد بعد از تولد ممکن است این حس را به مرد القا کند که نوزاد دیگر نیازی به او ندارد؛ در حالی که پدر نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در زندگی فرزند خود خواهد داشت و این تأثیر از بدو تولد شروع می‌شود چراکه نوزادان تازه متولد شده آماده برقراری ارتباط با هر دو والدین هستند.ارتباط یک پدر دلسوز با فرزندش [دختر یا پسر] باعث می‌شود تا کودک عزت‌نفس بیشتری داشته باشد؛ بنابراین پدران باید سعی کنند ارتباطشان با نوزاد را از بدو تولد آغاز کنند. برای ایجاد رابطه با نوزاد چند کار می‌توانید انجام دهید:1- در مراقبت روزانه از کودک مشارکت کنید)لباس پوشیدن، بازی کردن، استحمام و تغییر پوشک و... ) -2 علاقه و محبت خود را ابراز کنید3- با کودک خود صحبت کنید 4- نوزادتان را نوازش کنید5- برای بازی با کودک وقت بگذارید.اکثر زوجین پس از تولد کودک خود متوجه تغییر روابطشان می‌شوند. اولین روزهای پس از تولد، بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است و زوجین اغلب احساس نزدیکی می‌کنند اما بعد از حدود یک ماه، مراقبت از کودک و کارهای خانه باعث می‌شود تا زوجین دچار خستگی واسترس شده و احساس کنند از یکدیگر دور شده‌اند اما بهترین و مؤثرترین راه برای مقابله با این تغییرات، گفتگو با شریک زندگی خود است.در انجام مسئولیت‌ها مشارکت کنید. کمک به همسر در مراقبت از کودک و بر عهده گرفتن بخشی از کارهای خانه باعث می‌شود تا همسرتان فرصت بیشتری برای بودن با شما پیدا کند و در نتیجه این مسئله باعث می‌شود تا روابطتان با سرعت بیشتری بهبود یابد.

چگونه پدر و مادر خوبی برای کودکمان باشیم؟!:تربیت فرزندان نقش بسیار موثری در رشد شخصی و اجتماعی آنان و به نوعی چگونگی اتخاذ راهکارهای تربیتی تاثیر مستقیمی‌بر آینده فرزندان دارد. والدین اولین و مهم‌ترین معلمان فرزندشان هستند. فرزندان از والدین‌شان ارزش‌های اخلاقی، باورهای عمیق و سبک‌های رفتاری‌شان را یاد می‌گیرند. همه افراد دوست دارند فرزندان‌شان فوق‌العاده باشند و هر شخص بسته به شخصیت و اصول خود، راه و روشی را برای تربیت صحیح فرزندانش انتخاب می‌کند. والدین بر اساس تجربه و دانش قبلی خود تصمیم می‌گیرند که چگونه و از چه راهی برای تربیت فرزند خود اقدام کنند و از او فرد موفق و کاملی بسازند. برخی از مهارت‌ها هستند که آموزش آن‌ها به کودکان ضروری است و پایه‌ای برای موفقیت در آینده محسوب می‌شوند. تربیت فرزندان موفق همانند سرمایه‌گذاری برای آینده است. ممکن است والدین سوالات و ابهامات زیادی در این زمینه داشته باشند و در ادامه می‌خواهیم راجع به ویژگی‌های چنین والدینی به صورت جداگانه بپردازیم.4 ویژگی پدر برای تربیت فرزند موفق :1-آموزش مهارت‌های اجتماعی به فرزندان 2-هماهنگ بودن با مادر فرزندتان. 3-تقویت خوداتکایی در فرزند. 4-ایجاد فضای گفت‌وگو در خانه. 4ویژگی مادر برای تربیت فرزند موفق:1-در دسترس و پاسخ گو بودن. 2-شناخت احساسات خود. 3-ابراز عشق و عاطفه به شوهر و فرزند. 4-دادن حق انتخاب به فرزند

این اتفاق موجب تقویت مهارت‌های اجتماعی فرزندان مثل حس مسئولیت و اعتماد به نفس می‌شود. مسئولیت وقتی پرورش می‌یابد که در اموری که بر کودکان اثر می‌گذارند، به آنان اجازه دهیم نظرشان را بیان کنند و هر جا که لازم می‌بینیم، بگذاریم انتخاب کنند مثال: «اگر تکالیفت رو نوشتی، می‌تونی برنامه مورد علاقت رو ببینی و در غیر این صورت از دیدن برنامه مورد علاقت محروم می‌شی» و این به فرزند کمک می‌کند حق انتخاب بین خوب و بد داشته باشد و بعد پیامد رفتارش را تجربه کند. منبع: زندگی سلام/ روزنامه خراسان

خواص درمانی دوغ:مصرف دوغ موجب می‌شود تا از رشد باکتری‌های مضر در سیستم گوارشی انسان جلوگیری شود.برخی از سر درد‌ها که ناشی از گرمای هوا می‌باشند، با نوشیدن دوغ بهبود و التیام می‌یابد.مصرف دوغ به گردش خون بهتر در بدن کمک می‌کند.خواص دارویی دوغ به هضم غذا کمک می‌کند.نوشیدن دوغ از بوی بد دهان جلوگیری می‌کند.دوغ به دلیل خاصیت ضد عفونی که دارد، کرم کش و خلط آور خوبی است و برای التیام علائم رماتیسم مفید است.

غذای سرخ کردنی عامل ابتلا به آلزایمر !:اسیدهای چرب موجود در مواد غذایی پخته شده و غذای آماده نظیر کیک، افراد را در معرض ابتلا به زوال عقل قرار می‌دهد.شواهد نشان می‌دهد که چربی‌های ترانس ممکن است باعث التهاب مضر و تشکیل پروتئین به نام آمیلوئید شوند که هر دو با زوال عقل در ارتباط هستند

اگر مرغ خوب پخته نشده باشد باکتری مذکور در غذا فعال باقی مانده و می‌تواند منجر به بروز بیماری GBS شود.كه موجب بروز سایر اختلالات خودایمنی نظیر بیماری التهاب روده می‌شود.

اگر کلسترول بالا دارید کره دشمن شماست:مصرف کره به شدت کلسترول را افزایش می‌دهد و خطر ابتلا به سکته قلبی را 25 درصد افزایش می‌دهد.


برچسب‌ها: سلامتی
فقر فرهنگی و فقر اقتصادی و آثار زیانبار آن  99/7/19
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی